2016-06-29

dofinansowania z PFRON

Aktualne druki wniosków o dofinansowanie dostępne pod adresem https://pcprplonsk.pl/osoby-z-niepelnosprawnosciami/dofinansowania-ze-srodkow-pfron/rehabilitacja-spoleczna-osob-niepelnosprawnych-1

DOFINANSOWANIA ZE ŚRODKÓW PAŃSTWOWEGO FUNDUSZU REHABILITACJI OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH

 

Dofinansowanie zaopatrzenia w sprzęt rehabilitacyjny, przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze

 

Dofinansowanie zaopatrzenia w sprzęt rehabilitacyjny, przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze przyznawane osobom niepełnosprawnym na podstawie odrębnych przepisów.

Osoba niepełnosprawna może złożyć wniosek o dofinansowanie ze środków PFRON do zaopatrzenia w sprzęt rehabilitacyjny, przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze w każdym czasie jeśli średni miesięczny dochód na jednego członka rodziny nie przekracza 50% przeciętnego wynagrodzenia za poprzedni kwartał, a w przypadku osoby samotnej 65% przeciętnego wynagrodzenia.

Aby skorzystać z dofinansowania należy złożyć w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie (PCPR) w Płońsku następujące dokumenty:

  • wniosek o dofinansowanie przedmiotów ortopedycznych i środków pomocniczych/ zaopatrzenia w sprzęt rehabilitacyjny,
  • orzeczenie o niepełnosprawności/o stopniu   niepełnosprawności lub jego odpowiednik,
  • zaświadczenie lekarskie wystawione przez specjalistę zawierające informację o rodzaju niepełnosprawności i zasadności zakupu danego sprzętu  (dotyczy sprzętu rehabilitacyjnego),
  • oryginał lub faktura pro forma za zakupiony przedmiot ortopedyczny, środek ortopedyczny lub sprzęt rehabilitacyjny, z uwzględnieniem całkowitego kosztu zakupu, limitu NFZ, kosztu dofinansowania z limitu NFZ, udziału własnego wnioskodawcy,
  • zaświadczenie o dochodach z trzech ostatnich miesięcy poprzedzających miesiąc złożenia wniosku (aktualna decyzja przyznająca świadczenie rentowe lub emerytalne, odcinek renty lub emerytury).

 

 

Dofinansowanie likwidacji barier architektonicznych,

w komunikowaniu się i technicznych

 

Dofinansowanie likwidacji barier architektonicznych, w komunikowaniu się i technicznych w związku z indywidualnymi potrzebami osób niepełnosprawnych umożliwiające w całości lub w znacznym stopniu ułatwienie osobie niepełnosprawnej poruszania się, wykonywania podstawowych, codziennych czynności lub kontaktów w otoczeniu.

Z dofinansowania mogą skorzystać osoby niepełnosprawne posiadające umiarkowany lub znaczny stopień niepełnosprawności z tytułu dysfunkcji narządu ruchu, osoby niewidome i słabowidzące.

Dofinansowanie do likwidacji barier architektonicznych, w komunikowaniu się i technicznych wynosi do 95% kosztów przedsięwzięcia, nie więcej jednak niż do wysokości piętnastokrotnego przeciętnego wynagrodzenia.

 

 

Aby skorzystać z dofinansowania na likwidację barier architektonicznych należy złożyć następujące dokumenty w siedzibie PCPR w Płońsku:

  • wniosek na likwidację barier architektonicznych,
  • zaświadczenie lekarskie wystawione przez specjalistę o rodzaju niepełnosprawności i konieczności likwidacji architektonicznych (ważne 3 miesiące),
  • kopię orzeczenia o niepełnosprawności/o stopniu niepełnosprawności lub jego odpowiednik,
  • kopię orzeczenia o stopniu niepełnosprawności/ niepełnosprawności lub jego odpowiednik osób mieszkających wspólnie z wnioskodawcą, w przypadku takich osób,
  • udokumentowana podstawa prawna zameldowania w lokalu, w którym ma nastąpić likwidacja barier architektonicznych (własność, umowa najmu),
  • zaświadczenie o statusie zawodowym/w przypadku osób bezrobotnych zaświadczenie z Urzędu Pracy,
  • kopia decyzji o pobieraniu świadczeń z pomocy społecznej, jeśli takie występują,
  • zaświadczenie o dochodach wnioskodawcy i osób wspólnie zamieszkałych z trzech ostatnich miesięcy poprzedzających miesiąc złożenia wniosku.

Po zakwalifikowaniu wniosku należy dostarczyć szkic mieszkania, projekt i pozwolenie na budowę (w koniecznych przypadkach), kosztorys, zgodę właściciela budynku lub lokalu mieszkalnego na przeprowadzenie likwidacji barier architektonicznych (w koniecznych przypadkach) oraz oświadczenie pod odpowiedzialnością karną o posiadaniu 5% udziału środków własnych na realizację zadania.

Aby skorzystać z dofinansowania na likwidację barier w komunikowaniu się i technicznych należy złożyć następujące dokumenty w siedzibie PCPR w Płońsku:

  • wniosek o dofinansowanie likwidacji barier w komunikowaniu się i technicznych,
  • kopia orzeczenia o niepełnosprawności/o stopniu niepełnosprawności lub jego odpowiednik,
  • kopię orzeczenia o niepełnosprawności/o stopniu niepełnosprawności lub jego odpowiednik osób mieszkających wspólnie z wnioskodawcą, w przypadku takich osób,
  • zaświadczenie lekarskie wydane przez specjalistę o rodzaju niepełnosprawności i konieczności likwidacji barier w komunikowaniu się i technicznych (ważne 3 miesiące),
  • udokumentowana podstawa prawna zameldowania w lokalu (własność, umowa najmu),
  • zaświadczenie o statusie zawodowym/w przypadku osób bezrobotnych zaświadczenie z Urzędu Pracy,
  • oferta cenowa dotycząca wnioskowanego przedmiotu lub faktura proforma z uwzględnieniem całkowitego kosztu zakupu, udziału PCPR oraz udziału własnego wnioskodawcy,
  • kopia decyzji o pobieraniu świadczeń z pomocy społecznej, jeśli takie występują,
  • zaświadczenie o dochodach wnioskodawcy i osób wspólnie zamieszkałych z trzech ostatnich miesięcy poprzedzających miesiąc złożenia wniosku,
  • zgoda właściciela budynku lub lokalu, jeśli jest wymagana do wykonania zadania,
  • oświadczenie pod odpowiedzialnością karną o posiadaniu 5% udziału środków własnych na realizację zadania.

 

 

Dofinansowanie uczestnictwa osób niepełnosprawnych i ich opiekunów w turnusach rehabilitacyjnych

 

Uczestnictwo w turnusie rehabilitacyjnym jest jedną z form rehabilitacji społecznej, która ma na celu umożliwienie osobom niepełnosprawnym uczestnictwa w życiu społecznym, rozwijanie umiejętności społecznych uczestników oraz poprawę sprawności psychofizycznej.

Wyjazd na turnus rehabilitacyjny może odbyć się wraz z opiekunem osoby niepełnosprawnej tylko na wyraźne i uzasadnione zalecenie lekarza.

Turnus rehabilitacyjny nie może trwać krócej niż 14 dni i musi być zorganizowany wyłącznie na terenie Polski.

Z tej formy rehabilitacji uczestnik turnusu może skorzystać raz w roku.

Aby skorzystać z dofinansowania PFRON do turnusu rehabilitacyjnego należy złożyć wymagane dokumenty w siedzibie PCPR w Płońsku:

  • wniosek o dofinansowanie uczestnictwa w turnusie rehabilitacyjnym dorośli/dzieci,
  • wniosek lekarza o skierowanie na turnus,
  • informację o wyborze turnusu rehabilitacyjnego,
  • oświadczenie organizatora turnusu,
  • kopię aktualnego orzeczenia o stopniu niepełnosprawności/ niepełnosprawności,  
  • informację o organizatorze turnusu,
  • zaświadczenie o dochodach z trzech ostatnich miesięcy (aktualna decyzja przyznająca świadczenie rentowe lub emerytalne, odcinek renty lub emerytury),
  • dodatkowo druk dla opiekuna uczestnika turnusu jeśli lekarz wskazał konieczność jego pobytu na turnusie.

 

 

 

Wnioski o dofinansowanie rozpatrywane są do wyczerpania środków finansowych przyznawanych na ten cel przez Państwowy Fundusz Rehabilitacyjny Osób Niepełnosprawnych w bieżącym roku kalendarzowym.

 

 

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..